Dzień Kredki w klasach I-III

Nasza koleżanka „Kredka”

W dniu 22 listopada  w klasach I-III  obchodziliśmy Dzień Kredki. Ten wspaniały przedmiot dostępny dla każdego, pozwala wyrazić swoje myśli i uczucia poprzez tworzenie kolorowych prac, a jednocześnie jest świetnym sposobem na rozładowanie stresu nawet dla dorosłych. Wszystkie dzieci bardzo lubią rysować, w każdej klasie jest też szczególna grupa, która w wolnej chwili chwyta pustą kartkę i kredki, odizolowuje się od reszty i przenosi cały swój świat na biel  papieru.  Dziś nasi uczniowie po obejrzeniu filmu „Kredki” tworzyli własne prace bez narzuconego tematu, mieli do wyboru również tzw. kolorowanki.  Z powstałych prac  każda klasa według własnego pomysłu stworzyła „Naszą koleżankę- Kredkę”. Na zakończenie każdy uczestnik zajęć otrzymał dyplom.

Krótka historia kredek

Pomysł połączenia wosku z pigmentem sięga czasów starożytnych, techniki rysowania kredką woskową rzymski uczony Pliniusz Starszy opisał już w I wieku. Płyn lub pastę nakładało się na drewno lub płótno i tak powstawały pierwsze obrazy. Źródła historyczne podają informacje o kredce w kształcie cylindra wykonanej z mieszanki węgla drzewnego i oleju. Węgiel zamieniono później sproszkowanymi pigmentami o różnych kolorach. Profesjonalne kredki zaczęto sprzedawać na początku XX wieku . Obecnie kredki są dostępne w szerokiej gamie barw, o grubości standardowej lub Jumbo. Do wyboru mamy także kształt przekroju kredki – okrągły, trójkątny, kwadratowy bądź heksagonalny. Wyróżniamy kilka typów kredek: ołówkowe, akwarelowe, pastelowe, świecowe, woskowe, plastikowe i artystyczne .